kevätaurinko lämmittää

kevätaurinko lämmittää

perjantai 20. joulukuuta 2013

Joulu




Olin noin 6-vuotias kun pääsin isoveljen mukana viemään aittaan hänen ostamiaan joululahjoja. Huomasin yhden paketin olevan muodoltaan tötterö. Aloin uskoa ja toivoa että paketissa on torvi ja se on minulle. Olin lähes varma siitä, että pukki tuo sen minulle. Mitä lähemmäs joulua tultiin torvi tuntui aina vaan todellisemmalta.Taisin jo kuullakin omaa soittoani. Joulun odotus tuntui onnelliselta.

Pukki antoi tötterön äidille. Mitä äiti tekisi torvella, ihmettelin. Avattuaan paketin äiti näytti iloiselta saatuaan kimpun vahakukkia.

Nykyään joulu on minulle vuoden kierrossa talven taitekohta. Siitä alkaa kevään odotus. Joulussa ovat tärkeitä lumi, lapsenlapset, pulkkamäki ja joulusauna. Lahjoja saavat vain lapset. Lapsuuteeni verrattuna joulupöydässä tarjotaan ylenmääräisesti herkkuja. Tänäkin jouluna pitkä pöytä kokoaa perheen yhteen; kolme sukupolvea.


Toivotan blogini lukijoille leppoisaa joulunaikaa.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti